2013. november 19., kedd

Amit a vasárnapi istentiszteleten nem kötnek az orrodra

Szomorú tapasztalat, hogy Krisztus Magyarországi Egyháza vezetői nem tartják tiszteletben az alkotmányos személyiségi jogokat

Egy magánbeszélgetés során sajnos maga Molnár Adrián, a gyülekezet jelenlegi vezetője mondta valakinek, hogy "mi a Bibliát követjük, nem az alkotmányt". Önmagában ez a kijelentés nem különös egy vallási vezető szájából. De a beszélgetés szövegkörnyezetében igazán szomorú ez a megállapítás. Abban a hosszú időszakban ugyanis, amikor Szabad Péter vezette a gyülekezetet, kifejezetten szankcionálták, ha éltél a szabad vélemény-nyilvánítási jogoddal, a szólásszabadságoddal, valamint a magánéletedet és a kapcsolatrendszeredet sem tartották tiszteletben. Az életed minden területén mindennek úgy kellett történnie, ahogyan azt Szabad Péter gondolta. Leváltása után az "új vezetőség" (amiben egyébként nincsen semmi új, hiszen ezek az emberek voltak már korábban is vezetők a KME-ben) nem zárkózott el Szabad Péter diktatórikus módszereitől, sőt, erkölcsi értelemben továbbra is alkotmánysértő gyakorlatot folytat. A beszélgetésben, ahol Adrián kijelentése elhangzott, éppen azt próbálták a tudomására hozni, hogy a rendszer áldozatait rehabilitálni kell, vissza kell adni a gyülekezet előtt mindazok becsületét, akiket elüldöztek vagy kizártak pusztán azért, mert élni próbáltak alkotmányos jogaikkal.

A ténynek, hogy a KME nem tartja tiszteletben az alkotmányos jogaidat, az a következménye, hogy a vezetők hatalommal való visszaéléseitől semmi nem véd téged. Persze gondolhatod, hogy "legfeljebb otthagyom őket, ha ez beigazolódik", csakhogy ez nem ilyen egyszerű, miután ott vannak a kapcsolataid, folyamatos agymosásban részesülsz és már a csoportnyomás hatása alatt állsz. A KME olyan, mint a Mátrix, amiből általában csak akkor ébredsz fel, ha a hatalom visszaéléseit a saját bőrödön tapasztalod.

Ha tehát közelebbről is szeretnél Krisztus Magyarországi Egyházával megismerkedni, készülj fel rá, hogy ebben a csoportban a szabad akaratodból fakadó személyi szabadságodat valószínűleg el fogod veszíteni, mert az alkalmazkodás a csoport szabályaihoz nem egy egészséges módon és keretek között történik, a feléd irányuló emberi elvárásokat káros módon belekeverik Isten üzenetébe.

Noha ez fájdalmas igazság, mutatunk egy példát rá. A gyülekezet egyik tagja (legyen most X) nyáron úgy döntött, hogy lelkiismereti okokból (és mert az egész közösség előtt aljas és manipulatív módon le lett járatva) elhagyja ezt a csoportot. Ezután ezt olvasták fel róla a közösség előtt:

A beszélgetés végén Mike arra kérte X-et, hogy semmiféle bomlasztó, rágalmazó kommunikációt se folytasson az egyházunk bármely tagjával. Ebbe X beleegyezett. Azt is kifejezte Mike, hogy ha esetleg a jövőben rágalmazóan és bomlasztóan kommunikál valakivel az egyházból, akkor Mike, Peti vagy Adrián beszélni fog X-el, és ha folytatja a rágalmazó kommunikációt, és továbbra is veszélyt jelent, akkor sajnos meg kell, hogy jelöljük, mint az egyházra veszélyes személyt.

A megjelölés (amelyről később bőséggel írunk majd) a személy összes kapcsolatának megszüntetését jelenti oly módon, hogy a közösség előtt az illetőt a "hitükre veszélyesként" írják le. A hitükre veszélyes például az a kijelentés, hogy mindenkinek joga van meghozni a saját életére vonatkozó döntéseit, mint ahogy az is, hogy akik Krisztus Magyarországi Egyházát elhagyják, azok nem hagyják el automatikusan Istent. Ugyancsak veszélyes a hitükre, ha fenntartod magadnak a jogot, hogy nemet mondj egy vezető utasítására (ezt Szabad Péter a vezetők követéséről szóló tévtanításnak tekintette, Molnár Adrián egyházvezető pedig nem hajlandó korrigálni ezt az állásfoglalást és nevén nevezni Szabad Péter diktatórikus vezetési módszereit).

Ha tehát van véleményed erről a gyülekezetről vagy annak bármely vezetőjéről, eljárásáról, tanításáról, stb., és azt kommunikálod is a csoport bármelyik tagja felé, akkor azt szankcionálni fogják úgy, hogy az összes kapcsolatodat megpróbálják megszakítani; az összes gyülekezeti ismerősöd és barátod előtt igyekeznek a becsületedet és jó híredet lerombolni. Ennyit a szólásszabadságról, ennyit a vélemény-nyilvánítási szabadságodról. Megakadályozni nem tudják, szankcionálni igen - és gyakran ez utóbbival zsarolnak, ha mégis élni próbálnál vele.

Nem házasodhatsz a KME-n kívül

Ha Krisztus Magyarországi Egyházának a tagjává válsz, kizárólag ennek a csoportnak a tagjai közül, vagy a külföldi ICOC-egyházakból választhatsz partnert. Ennek az oka az egy igaz egyház tanításban rejlik, amely Kip McKean hibás teológiáján alapul. A budapesti gyülekezet talán nem tanítja elméletben, hogy ők az egyedül-üdvözítőek, valójában viszont 1993-as megalakulása óta senki nem házasodott a gyülekezeten kívülre. Azt, aki akár barát-barátnő kapcsolatba kezdett, még ha teljes szexuális tisztasággal is, azonnali szakításra szólítottak fel - a gyülekezetből való kizárás terhe mellett. Az egyetlen kivételt az jelentette (egy-két ilyen példa fordult elő az elmúlt 20 évben), ha úgy látták, a társ is komolyan érdeklődik a KME iránt. Általában csak akkor engedik a gyülekezeten kívüli romantikus kapcsolatot, ha az már valamilyen szinten vagy formában megvolt, mielőtt a gyülekezetbe jöttél volna. De ilyenkor is azzal a nyugalommal teszik, hogy végső soron bármikor felszólíthatnak a szakításra, ha a dolgok nem a szájuk íze szerint alakulnak. És természetesen a barát-barátnő kérés előtt tanácsot kell kérned, ez nem történhet meg a vezetők beleegyezése nélkül.

Talán nem kell ecsetelni, milyen veszélyei vannak, ha egy gyülekezet egészen a társkeresésig rutinszerűen, kérlelhetetlenül és zsarnoki módon bele tud nyúlni az életedbe. Kevés dolog marad, amiben szabadon dönthetsz anélkül, hogy ne próbálnának azonnal bűntudatot kelteni benned, ha bárkinek nem tetszik, ahogy gondolkozol, amit érzel, amit mondasz, amit cselekszel. És mivel a KME a gyakorlatban semmilyen más gyülekezetet nem ismer el, ha egyedülállóként vagy diákként érkezel a közösségbe, nagy valószínűséggel soha nem lesz társad, amíg ott is maradsz.

Az elméletben jól hangzó eljárások a gyakorlatban nem működnek

Amikor elkezdik tanulmányozni veled a Bibliát, igen hamar előkerül egy idézet, amely arról szól, hogy a nemes lelkűek utánanéznek az Írásokban, "valóban úgy vannak-e a dolgok". Ne nekünk higyjél, hanem a Bibliának, mondják a KME tagjai, mielőtt kegyetlenül átvágnának (és nem mentség számukra, hogy becsapják magukat is). Csakhogy ennek az idézetnek az alapján állítanak is valamit, ami egyszerűen nem igaz ebben a közösségben. Azt mondják, ha látsz bármit a Bibliában, ami nem úgy van, mint ahogy ez a gyülekezet csinálja, akkor szólj bátran, és a gyülekezet változtatni fog. Ezen a ponton nyugszol meg, hogy jól van, akkor ez nem szekta. Pedig csak az illúzióját teremtik meg, hogy van beleszólásod a dolgokba - valójában teljes mértékben ki leszel szolgáltatva a vezetők hatalmának.

Kezdve rögtön a neveléssel. Ezzel a kifejezéssel nagyon hamar kapcsolatba kerül mindenki, aki ezzel a csoporttal megismerkedik. Amikor először mesél róla valaki (vagy csak elszólja magát) és még vendég vagy, akkor bagatellizálni fogja a dolgot. Ugyan már, a nevelés csak az "egymás kapcsolatok" gyakorlatba tétele, magyarázza. "Neveljük egymást, hiszen milyen szeretet az, ami nem ad tanácsot, vagy nem szembesít a bűnnel?"

Nézzünk egy pillanatra a díszlet mögé!

"Én 18-19 éve imádkozom azért, hogy ne legyenek nevelési kapcsolatok. A változás szele mindenkit elér előbb utóbb. A vezetőségnek kellett szerte a világon felismerni, hogy ennek több a kára, mint a haszna. Felismerték, és elkezdődtek a változások. Sokszor feltettem magamnak azt a kérdést, hogy miért kellett ennyi embernek ennyi fájdalmon átmennie ezért? Arra jöttem rá, hogy amíg a saját bőrödön nem érzed a pusztító hatását a dolgoknak, addig nem szerzel valódi meggyőződést."

Ezt egy olyan ember írta, aki szinte kezdettől a KME tagja. Húsz éve nyeli a nevelés mérgét. Folyamatosan részt vett benne, ő is nevelt másokat, sokaknak éppen ő okozott kárt és fájdalmat. Közben pedig imádkozik a változásért. Kérdezhetnéd, miért nem ő indította a változást? Miért vesz részt valamiben, ami a hite és a meggyőződései ellen való?

És pontosan ez a lényeg. A KME-ben sokan tesznek sok mindent a hitük, meggyőződéseik és lelkiismeretük ellenére. Megfelelési kényszerből, félelemből, hideg számításból és még ki tudja, milyen motivációkkal. Közben pedig próbálják lerázni magukról a felelősséget az illúzióval, hogy az engedelmességük "kedves Istennek". Behunyják a szemüket, hogy ne lássák a kárvallottak százait, befogják a fülüket, hogy ne hallják a fájdalom, a harag, a felháborodás vagy az elkeseredés moraját. Ez a zaj számukra maga az üldöztetés.

És ez is, mint annyi minden, Szabad Péter egyházvezető személyes munkájának gyümölcse, aki mindig úgy formálta képlékeny vezetőségét, hogy abban ne legyen ellenzéke, mindig megvalósuljon az akarata, még ha az időnként egy szociopata döntéseinek stílusjegyeit is hordozza magán.

Tehát nem kötik az orrodra, hogy a nevelés egész egyszerűen nem működik. Hiába kísérleteznek nevelési csoporttal, nevelési lánccal, körbeneveléssel, mert nem ismerik be, hogy amíg a nevelésben hiearchia létezik, a nevelés eredménye mindig alá- és fölérendelt kapcsolatok létrejötte lesz, és mindennaposak maradnak a visszaélések, amik mindig is jellemzőek voltak Krisztus Magyarországi Egyházára.

A hiearchia és a nevelés közös eredménye a szellemi erőszak, mely brutális módon és mértékben jelenik meg a szembesítésenszámonkérésen és elvárásokon keresztül. Ironikus módon épp a szembesítés-számonkérés-elvárás szentháromsága teszi tönkre leginkább a hívőket érzelmileg - és ezen keresztül sokukat fizikailag is, mert képtelenek megbirkózni a gyülekezet vezetése által kikényszerített teljesítményhajszolás okozta stresszel. "Muszáj, hogy egymást a bűnökkel szembesítsük", "számonkérjük egymást", rábírjuk egymást az engedelmességre", "itt senki nem lehet langyos". A nevelési szemlélet eltorzultságából fakadóan ezek a törekvések minden empátiát nélkülöző törvénykező pusztítássá váltak számos tag életében.

Sokan annyira leépültek, hogy a KME vezetői részéről a legkisebb gesztus is ámulattal tölti el őket. Ezek az emberek önmaguk szeretetében és a velük való bánásmóddal kapcsolatos igényességükben elhaltak, s csak sodródnak az árral; teszik a dolgukat, és reménykednek egy olyan közösségen belüli változásban, amely számukra - a múlt felvállalásának hiányában - valószínűleg sosem jön el.

Kötelező önkéntesség

Azt sem mondják el neked, hogy az óriási kezdeti érdeklődés (a "love-bombing", a "tök jó, hogy itt vagy") hogyan csap át nyomásgyakorlásba, amikor a közösséghez közelebb kerülsz. Végül azon kapod magad, hogy jársz kötelező vasárnapi istentiszteletre, kötelező hétközi istentiszteletre, kötelező bibliakörre, kötelező nevelési csoportra, közös utcai evangelizációra, másokkal való Biblia-tanulmányozásra, szegénysegítésre, gyerekvigyázásra; és amikor már mindezt a gyülekezet megkeresztelt tagjaként teszed, a bűntudatkeltés összes eszközével dolgozni fognak azon, hogy egyetlen alkalmat se hagyj ki anélkül, hogy utólag meg ne bánd. Kezdetben, amikor friss, általuk definiáltan ún. "csecsemő keresztény" vagy, semmit nem is kérdőjelezel meg. Később pedig bezárul a csapda, már itt lesz szinte az egész életed. Akkor már nem lesz egyszerű bármire nemet mondani, valamiből kimaradni.

Félelem és összezavarodottság

Nem kötik az orrodra - ahogyan sokszor önmaguknak vagy egymásnak sem vallják be -, hogy milyen mentális állapotban vannak sokan a KME tagjai közül. Különösen a vendégek előtt hajlamosak boldogan és sugárzóan mosolyogni, ám emögött a gesztus mögött fájón tapintható az őszinteség hiánya. Sokan idegesek és kimerültek, zaklatottak vagy félelemben élnek. Mást sem akarnak, mint letuszkolni a teológiájukat a torkodon, mert számukra te csak egy elveszett vagy a sok közül, most éppenséggel nyitott, így hát óvatosan adagolják a dolgokat, hogy el ne riasszanak. Bármit mondj, az legtöbbjükből felületes udvariasságot vált ki, és leginkább azért érdeklődnek, hogy törődést és figyelmességet mutassanak feléd. Ez fokozatosan elhal, miután megkeresztelnek, hiszen így is túlterheltek, s máris jön a következő elveszett. Számtalanszor elhallatszik a fiatal keresztényektől, hogy "úgy érzem, csak projekt voltam", ahogyan a csökkenő törődés és figyelmesség mellett érezni kezdi magán a növekvő elvárásokat is. Mindez teljesen egészségtelen módon történik, a büntetés-jutalmazás rendszerében a szeretetet már ki kell érdemelni.

Manapság a tagok rendkívüli módon össze vannak zavarodva, mert Molnár Adriántól némileg mást hallanak, mint amit Szabad Péter tanított nekik. Már egy egészen kis empátia és kegyelem megjelenése is felzaklatja a csoport tagjait, miközben a múltat továbbra sem szabad megkérdőjelezni. Mégis, sorra derülnek ki a vezetőség által elkövetett dolgok.

Múlthamisítás

Amiben biztos lehetsz, a KME legtöbb tagja nem mondja el neked az igazat a gyülekezet múltjával kapcsolatban. Sokan persze nem is ismerik a múltat, a közösségük gyökereit. Nem tudják, ki volt Chuck Lucas és mi az a Crossroads Movement. Homályos képük van arról, hogy Kip McKean a főgonosz (miközben mellesleg az ICOC-t is ő alapította). Alig tudnak valamit Henry Kriete 2003-as leveléről. Harangi Anna és Szabad Virág még az idei év első felében egy vendégnek úgy prezentálták a 2003-as időszakot, miszerint "Isten megtisztította az egyházat a lázadóktól", ami elképesztő, tekintve, hogy Kriete levele súlyos, időszerű és kényes témákat feszegetett, és ICOC-szerte komoly változások történtek a hatására. Sajnos a KME-ben mind a mai napig alig tudnak valamit ezekről a változásokról. Kicsit olyan a dolog a KME-ben 2003-mal, mint Magyarországon 1956 megítélésével kapcsolatban - itt csak az a különbség, hogy azok kerültek fölénybe, akik 2003 eltussolását és elbagatellizálását végzik, és nem azok, akik megtisztították volna a szellemi erőszaktól ezt a gyülekezetet.

A múlthamisítás része Szabad Péter személyi kultuszának illedelmes takargatása is. Azzal már más vezetők is szembesültek, hogy ennek az embernek az érzéketlen és agresszív vezetési stílusa mennyi kárt okozott - mégis megpróbálják az ügyeket szép csendben elsorvasztani.

Szabad Péter volt egyházvezető és az őt követők szellemileg bántalmazó tevékenységének eltussolási kísérlete

Erről később még fogunk cikkezni, most inkább bemutatjuk, hogyan megpróbálják feloldani a Szabad Péter által másoknak okozott károk és esetenként akár súlyos mentális sérülések miatt kialakult feszült viszonyt.

1. A KME vezetők a gyülekezet budapesti megalapítása óta és 2003 után is nagyon sok emberben tettek lelki értelemben vett kárt törvényeskedő és kegyetlen módszerekkel, amelyek között még zsarolás és megfélemlítés is előfordult. Az esetek általában titokban maradtak, mert a legtöbb áldozat félt a megjelöléstől, illetve alaposan le is járatták őket a gyülekezet előtt, így még ha próbálták is elmondani, mi történt velük, általában senki nem hitt nekik.

2. 2012-ben és 2013-ban már egymást érték a botrányok, mert a kárvallottak megtalálták egymást, megosztották tapasztalataikat és kirajzolódtak azok a sémák, amelyeket az egyházvezető külön-külön sikerrel alkalmazott ellenük. Végül Szabad urat és családját Bostonba vitték egy kétéves "továbbképzésre", és helyette az albán gyülekezet vezetőjét bízták meg (ő Molnár Adrián) a budapesti gyülekezet vezetésével.

3. Molnár Adrián ugyan kivizsgálásokat ígért, de valójában inkább az ügyek eltussolásában kapott szerepet. Hogyan is jár el ez a nyilvánvalóan elfogult ember? Nézzünk meg egy elméleti példát:

Tegyük fel, hogy valaki a gyülekezet vezetőségével konfliktusba került, és szellemi erőszakot szenvedett el. Különféle módszerekkel egyre kétségbeejtőbb helyzetbe hozták, majd elkergették, vagy kizárták a gyülekezetből, és elterjesztették, hogy a bűnei miatt szakított a KME-vel. A kapcsolatait elvesztette, a közösséget, amelyben élt, elvesztette, súlyos mentális sérüléseket szerzett és próbálta mindezt túlélni. Évekkel később ezt az embert most Adrián úgy próbálja lecsillapítani, hogy egyrészt arról beszél, hogy az illetőnek "meg kell bocsátania", másrészt bármiféle bocsánatkérésre is szigorúan zárt ajtók mögött kerülhet sor - vagy olyan bocsánatkérést eszkábálnak össze, ami a közösség előtt véletlenül sem tűnik annak.

Amikor például hazudtak valakiről a közösség előtt (és ez most egy konkrét, megtörtént eset), egy amerikai vezető nyomására hajlandóak voltak hónapokkal később némileg korrigálni a hazugságukat (addigra ez az illető is elhagyta a KME-t). A hazugság beismerése így hangzott:

"Tehát az a kép, amit festettünk róla, nem volt fair bánásmód vele, mert feltételezésekkel bővítettük ki a tényeket."

Elég elszomorító, igaz? A teljes, felolvasott szövegben természetesen nem volt név szerinti felelős, hiszen megint csak Szabad Péter nevét kellett volna megemlíteni. Mellesleg ez volt az eset, ahol a "bocsánatkérés" felolvasása után folytatólagosan meg is fenyegették a megjelöléssel ezt az embert, ha "bomlasztóan vagy rágalmazóan" kommunikálna a KME tagjaival.

A kárvallottak becsületének gyülekezet előtti helyreállítása helyett (ami a gyülekezet szinte összes vezetőjének nyilvánvaló és igen súlyos presztízsveszteséget okozna, Szabad úrnak pedig végképp, hiszen már felmerült ellene a vád, hogy 2003 előtti bűnei közé visszasüllyedt) megpróbálják megbékélésre hivatkozva egyszerűen elcsendesíteni a sértetteket.

Végső soron tehát: négyszemközti bántalmazás - nyilvános lejáratás - négyszemközti bocsánatkérés vagy legalább elismerés. Egy lépés mintha kimaradt volna, igaz? Bizony, a nyilvános rehabilitáció, a lejáratott személy becsületének a visszaállítása. Ez ugyanis a lejáratóról is kialakít egy képet - ezt pedig a KME megalkuvó és nyilvánvalóan gyáva vezetése szemlátomást képtelen felvállalni.

Összefoglalva

Krisztus Magyarországi Egyháza egy valódi közösség látszatát próbálja fenntartani, pedig valójában nem az. A tagok számtalan dologról nem tudnak, nem beszélnek, vagy nem beszélhetnek; a gyülekezet pedig a szektákra jellemző összes stílusjegyet magán viseli (lásd korábbi cikkünket a szekta-kérdőívről). Ez a cikk társadalmi figyelmeztetés, minden egyes szava olyan emberek markáns véleménye, akik éveket, vagy évtizedeket próbáltak ebben a csoportban eltölteni, hogy végül kénytelenek legyenek szembenézni a valósággal, miszerint Isten óceánja helyett mindössze egy kis zárt közösség vezetősége által épített akvárium falai között úszkáltak.

15 megjegyzés:

  1. "Végső soron tehát: négyszemközti bántalmazás - nyilvános lejáratás - négyszemközti bocsánatkérés vagy legalább elismerés. Egy lépés mintha kimaradt volna, igaz? Bizony, a nyilvános rehabilitáció, a lejáratott személy becsületének a visszaállítása."

    Még pár dolog hiányzik. A felelősség és a következmények vállalása, az Isten szerinti megszomorodás és a vétkesek megbüntetése.

    "Mert ímé ez a ti Isten szerint való megszomorodástok milyen nagy buzgóságot keltett ti bennetek, sőt védekezést, sőt bosszankodást, sőt félelmet, sőt kívánkozást, sőt buzgóságot, sőt bosszúállást. Mindenképpen bebizonyítottátok, hogy tiszták vagytok e dologban." II. Korintus levél:7:11

    VálaszTörlés
  2. Nem akarok ünneprontó lenni, de szerintem azért még ezen felül is hiányzik pár apróság.

    Olyanok, mint megbánás, megtérés.

    Komolyan aggódom Péterért, mert Isten látja lelkemet én megbocsájtottam Neki és bízunk az Úr kegyelmében, de a Péter tanítása alapján bátran mondom néktek, hogy könnyebb lesz a tevének a tű fokán átmenni vala, mint Neki az Isten országába bejutni. Hiszem, hogy Isten nem úgy gyakorolja a kegyelmet, mint ahogy drága barátom, Szabad Péter tette, mert akkor biztosan a pokolra kerül.

    Végezetül ajánlom Jakab levelének harmadik fejezetét a figyelmébe:

    Atyámfiai, ne legyetek sokan tanítók, tudván azt, hogy súlyosabb ítéletünk lészen.
    Mert mindnyájan sokképen vétkezünk. Ha valaki beszédben nem vétkezik, az tökéletes ember, képes az egész testét is megzabolázni.
    Ímé a lovaknak szájába zabolát vetünk, hogy engedelmeskedjenek nékünk, és az ő egész testöket igazgatjuk.
    Ímé a hajók is, noha mily nagyok, és erős szelektől hajtatnak, mindazáltal igen kis kormánytól oda fordíttatnak, a hová a kormányos szándéka akarja.
    Ezenképen a nyelv is kicsiny tag és nagy dolgokkal hányja magát. Ímé csekély tűz mily nagy erdőt felgyújt!
    A nyelv is tűz, a gonoszságnak összessége. Úgy van a nyelv a mi tagjaink között, hogy megszeplősíti az egész testet, és lángba borítja életünk folyását, maga is lángba boríttatván a gyehennától.
    Mát. 15,11., Mát. 15,18., Mát. 15,19., Mát. 12,36., Mát. 12,37.
    Mert minden természet, vadállatoké, madaraké, csúszómászóké és vízieké megszelídíthető és megszelidíttetett az emberi természet által:
    De a nyelvet az emberek közül senki sem szelidítheti meg; fékezhetetlen gonosz az, halálos méreggel teljes.
    Zsolt. 140,4.
    Ezzel áldjuk az Istent és Atyát, és ezzel átkozzuk az embereket, a kik az Isten hasonlatosságára + teremttettek:
    Péld. 18,21., 1 Móz. 1,27.
    Ugyanabból a szájból jő ki áldás és átok. Atyámfiai, nem kellene ezeknek így lenni!
    Vajjon a forrás ugyan abból a nyílásból csörgedeztet-é édest és keserűt?
    A vagy atyámfiai, teremhet-é a fügefa olajmagvakat, vagy a szőlőtő fügét? Azonképen egy forrás sem adhat sós és édes vizet.
    Mát. 7,16., Mát. 7,18.
    Kicsoda köztetek bölcs és okos? Mutassa meg az ő jó életéből az ő cselekedeteit bölcsességnek szelídségével. +
    5 Móz. 1,13., Jak. 2,18.
    Ha pedig keserű irígység és czivódás van a ti szívetekben, ne dicsekedjetek és ne hazudjatok az igazság ellen.
    Eféz. 4,31.
    Ez nem az a bölcsesség, a mely felülről jő, hanem földi, testi és ördögi.
    Jak. 1,5., Jak. 3,17., Gal. 5,19., Gal. 5,21.
    Mert a hol irígység és czivakodás van, ott háborúság és minden gonosz cselekedet is van.
    A felülről való bölcsesség pedig először is tiszta, azután békeszerető, méltányos, engedelmes, irgalmassággal és jó gyümölcsökkel teljes, nem kételkedő és nem képmutató.
    Az igazság gyümölcse pedig békességben vettetik azoknak, a + kik békességesen munkálkodnak.
    Ésa. 32,17., Mát. 5,9.

    A helyében erős kétségeim lennének a megváltásom felől, mert ahogyan az igazságnak is megvan a gyümölcse, úgy a hazugságoknak is meglesz. Nyilvános bocsánatkérést és megtérést szeretnénk látni, azzal együtt hogy megbocsátunk. A mi megbocsájtásunk legfeljebb csak magunkon segít, rajtad nem fog - helyetted megtérni nem tudunk.

    VálaszTörlés
  3. Szép kis egyházvezetők vagytok... Nem elég, hogy bűnöztetek, mindezt még hazugságokkal is tetézitek és ha ezt bárki számon meri kérni tőletek, még be is vádoljátok, hogy gondjai vannak a megbocsájtással. Nem öcsém, Nektek vannak súlyos gondjaitok és ehhez még bibliai idézet sem kell, hogy belássátok. Péter remek munkát végzett, továbbképzésre ment két évre... Persze. Itt hagyott egy megtépázott egyházat, akik már kérdezni sem mernek és mellesleg 15 év alatt nem nőtt egy fikarcnyit sem, meg még annyi, vagy inkább sokszor annyi meggyalázott embert is, aki az egyházon kívül kénytelen keresni az életét őmiatta. Mi lesz, ha még tovább is képzik, már alig várom. Ne röhögtessetek! Nem vicces, inkább térjetek meg és mondjátok meg annak a maroknyi szerencsétlennek, aki ahhoz is gyenge már, hogy a szemetekbe köpjön, hogy megbántátok!

    VálaszTörlés
  4. Vagy nyomorgassátok csak Isten gyermekeit tovább. Ki-ki a hite szerint álszent hazugságokkal, vagy egyszerűen csak izomból elnyomva őket.

    A 34. zsoltárt szeretném kérni és küldeném a megtört szívű sebhedt lelkeknek :)

    VálaszTörlés
  5. Sajnos nagyon találó írás....
    Ahh. és még mondjátok, hogy nem lehet meg mindenkinek a "Szabad-akarata" az egyházban....:-)

    VálaszTörlés
  6. X, mi? Petiről minden mocskot előásol, és halálra fikázol másokat, bezzeg a saját nevedet nem bírod odaírni... És amit te művelsz ezzel a blogolással, az aztán roppant "biblikus". Itt papolsz a kegyelem hiányáról, amit te meg végképp nem tartasz be. Remélem ezt a szíved mélyén te is tudod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves "Névtelen", igazán nem tudom, mi a gondod az "X"-el, hiszen te sem írtad alá a kommentedet...
      X azért X volt a példában, mert nem a személye volt a lényeg, hanem amit műveltek vele. És ebben a kontextusban igenis számít, hogy KIK tették vele, mert aki a KME-be ellátogat, az nem X-el, hanem az ő bántalmazóival kerül kapcsolatba.
      A kegyelem nem olyasmi, amit "be kéne tartani". Különös elképzelés. A blog társadalmi figyelmeztetés. Ha a KME változik, arról is blogolni fogunk. A változás nyilvánvaló jele lesz, hogy elkezdenek számtalan embertől - köztük X-től is - a gyülekezet teljes nyilvánossága előtt bocsánatot kérni.

      Törlés
  7. Mert "X" blogja senkit nem vág tönkre lelkileg? Lehet, hogy az emberek nyelnek, és nem mondanak semmit, de sokaknak fájdalmat okoz, hogy ilyen agresszívan vagdalkozol.
    Kiforgathatod az egész kommentemet, de Jézus arra hív el, hogy akárhányszor is vétkezik ellened valaki, meg kell bocsátani. Te megbocsátottál Petinek? Nem. Ennyi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. X, Y vagy Z leírta az igazságot. Javaslom a Platón barlangja bejegyzést. Mivel úgy tűnik, a KME aktív tagja vagy, kérlek cáfold meg a következő állításokat: a KME-ben nevelési láncok voltak. A KME-ben egyetlen tagnak sem volt elfogadott, támogatott, házasságba torkolló romantikus kapcsolata más egyházak tagjaival, úgy, hogy ez a kapcsolat azután kezdődött volna, hogy a tag a KME-be lépett (hát más esettel sem nagyon lehetne példálózni). Cáfold meg azt az állítást, hogy Petit nem lehetett Budapestről leváltani. Vagy talán nem az ő kezében összpontosult minden hatalom?

      Semmi közöd nincs hozzá, megbocsátottam-e Petinek, és nem is tudhatod. Konkrétan: nem tudod mit bocsátottam meg és mit nem, ha nem, akkor hol tartok benne, stb. Gyűlölöm Peti cselekedeteit, ahogyan az efezusiak is gyűlölték a nikolaiták cselekedeteit. És közzétesszük, mit tett és mit tettet/tesznek az őt követők. Miért tesszük közzé?

      Efezus 5:11: ne vegyetek részt a sötétség haszontalan cselekedeteiben, hanem inkább leplezzétek le ezeket.

      Lukács 12:1-3: Nincsen olyan rejtett dolog, amely le ne leplezõdnék, és olyan titok, amely ki ne tudódnék. Ezért tehát amit a sötétségben mondtatok, azt a világosságban fogják hallani, és amit fülbe súgva mondtatok a belsõ szobában, azt a háztetõkrõl fogják hirdetni.

      Kedves Ismeretlen, a tévtanítók és másokat tönkretevő emberek ellen az első században is felléptek. Mi is ezt az utat követjük. Aki támogatja azokat, akik olyanokat tesznek, mint Peti, azoknak rosszul fog esni a blog, mert leleplezzük ezt a tevékenységet. Sajnálom, hogy rossz érzéseket kelt benned, de a KME akkor is diktatórikusan működött, és rengeteg embert ítélt el, küldött el, taszított a kétségbeesésbe. Bizonyára minden diktatúra kiszolgálóinak vagy követőinek fájdalmat okoz, ha a Szeretett Vezért ostorozzák. Akik tudják magukról, hogy áldozatok, inkább csendben bólogatnak a bejegyzésekre.

      Viszont a te álláspontodnak sokkal nagyobb súlya lenne a számunkra, ha mi magunk nem töltöttük volna a KME-ben időnk nagy részét és nem tudnánk pontosan, mi a helyzet, vagy a jelenleg aktív tagok panaszai közül számos nem jutna el ma is hozzánk.

      Másik észrevételem. A megbocsátás általad prezentált módja az lenne, hogy nem hozzuk nyilvánosságra a KME-ben történő visszaéléseket? Ugyan, hogy jön a kettő össze? A blog nem bosszúhadjárat, hanem társadalmi figyelmeztetés.

      Végezetül javaslom, hogy tanulmányozd át Henry Kriete 2003-as levelét és SZP 2003-as bocsánatkérését. Azután vitassuk meg az észrevételeidet.

      Törlés
    2. Nem azért bólogatnak az emberek csendben a bejegyzésekre, mert Peti okoz fájdalmat, hanem mert TE okozol fájdalmat. Kaptál utálkozó e-maileket, vagy bejegyzéseket, kommenteket aktív egyháztagoktól? Sokakban TE vagy az, aki szívfájdalmat keltesz emberekkel ezzel a blogolással, gyűlölködéssel. Mindenki olvassa a blogodat, és mint látod, nem ment el a maradék egyház. Azért, mert nem értenek veled egyet. Mert nem élték át azt, amit te. És az, hogy te mit éltél át, vitathatatlan, hogy nem tudhatjuk, a te dolgod, sajnálom, hogy így alakult. És azt is sajnálom, hogy ilyen eszközökhöz folyamodsz.

      Ha már az abúzusnál tartunk, szerinted milyen volt átélni, hogy egyik reggel arra ébredünk, hogy fenn van rólunk egy blog? És hogy az egyház, ahova járunk, egy szekta? Én miELŐTT elkezdtem járni, depresszióval és öngyilkossági gondolatokkal küzdöttem. És az egyházban levő emberek segítettek át a krízisen, és azóta is szeretnek, támogatnak, segítenek. Szerinted milyen érzés azt olvasni ezekről az emberekről, hogy rosszindulatú főgonoszok?

      Törlés
    3. Itt egy komoly félreértés van, mert mi soha senkiről nem állítottuk, hogy rosszindulatúak, ellenben sokszor leírtuk, hogy a KME-tagok jószívűek és adakozóak. De ha már itt tartunk, egyetlen vallási szervezetről sem gondoljuk, hogy rosszindulatú és gonosz emberek járnának oda, hacsak nem valami deklaráltan sátánista szervezetről lenne szó.
      Az, hogy az emberek miért bólogatnak, nem lehet vitatéma közöttünk, mert mi kapunk tőlük is visszajelzéseket, és talán meg lennél döbbenve, de ezek a visszajelzések pozitívak és egyetértőek. Felsorolást tudnánk kezdeni arról, mi mindent tettek a KME-ben olyan emberekkel, akik még mindig oda járnak. Az ő védelmükben nem tesszük.
      Egyik reggel arra ébredtél, hogy fenn van rólatok egy blog? Valaki, aki 13 évig volt a gyülekezeted tagja, egyik reggel arra ébredt, hogy tömegesen szüntetik meg a kapcsolatot a facebook-oldalán az egyházad tagjai. Sajnos vannak ilyen reggelek. Az illető néhány nappal később tudta meg - nem hivatalos forrásból -, hogy a KME-ben megjelölték.
      Sajnálom, hogy az egyházról, ahová jársz, azt kell olvasnod, hogy szekta. De ez nem újkeletű dolog. Nézd meg ezeket az oldalakat, eddig is léteztek:
      reveal.org, tolc.org, icocinvestigation.com, newcovpublications.com. Ezek az oldalak eddig is léteztek, aki tud angolul, olvashatja őket. Miért okoz megütközést, ha magyarul is van hozzáférhető információ az ICoC-ról és a KME-ről? Amíg ez csak angolul létezett, nem zavart?
      2003 egy komoly változás volt az ICoC történelmében, amely számos gyülekezetben valódi változásokat hozott. De mi történt Magyarországon? SZP visszahozta a 2003 előtti rendszert a számonkéréses neveléssel, irányított kapcsolatokkal, a fiatal keresztények magas pozícióba hozásával együtt.
      Gyűlölködésnek nevezed, ha embereket figyelmeztetünk a KME destruktív jellegére? Miért? Ebbe a gyülekezetbe emberek járhattak 10-15 évet úgy, hogy végül kizárták őket, lerombolták a hírnevüket és hátat fordítottak nekik. Ezek az emberek téged személyesen inzultáltak, amíg a gyülekezet tagjai voltak? Ha igen, miben állt ez az inzultus?
      Sajnos azt sem látjuk, hogy a fenti kijelentéseket cáfoltad volna akár a párválasztással kapcsolatban. A kérdés nem az, hogy szekta-e a KME, hanem az, mit kellene tenni azért, hogy ne legyen az. Ez ott kezdődne, hogy a rejtett és nyilvánvaló "egy igaz egyház teológiát" megsemmisítitek és elkezdtek nyitni a keresztény világ felé. Nem azzal a szándékkal, hogyan tudtok más egyházakból kihozni embereket.
      Nagyon sajnáljuk, hogy a KME-hez való csatlakozásod előtt ezekkel a gondolatokkal és érzésekkel küzdöttél és nem kívánjuk, hogy valaha is hasonló élményben legyen részed. Véleményünk szerint Isten gyógyított meg Téged, hiszen Őt keresed, hozzá közeledsz, vele szeretnél lenni. Csodálatosnak tartjuk, hogy változtál, gyógyultál.
      Soha nem állítottuk, hogy a KME tagjai ne lehetnének megváltottak, vagy ne lennének képesek a szeretetre. Viszont az elmúlt években számos KME-tagnak voltak öngyilkossági kísértései. Te erről tudtál?
      A leleplezés azokat érinti, akik másokkal gonosz dolgokat műveltek, és akár hozzájárultak emberek érzelmi összeomlásához is egy érzéketlen és törvénykező vezetési stílussal. Ezt a stílust be kell mutatni és le kell leplezni, azon egyetlen ok miatt, hogy a ti vezetőitek - bár látják -, nem hajlandóak rá.
      Te mit gondolsz, mitől szekta egy szekta? Tudnál egy példát mondani egy szektára? Szeretnénk jobban megérteni, mit gondolsz erről. Ha gondolod, írj egy levelet a címünkre és folytassuk ezt az eszmecserét.

      Törlés
    4. Kedves X.

      Ez az utolsó bejegyzésem, mert többé nem fogom a blogot olvasni. Szeretnék tovább haladni az életemmel. Isten begyógyítja a sebeket, és Ö ítél az utolsó napon. Remélem egy nap a Te sebeid is begyógyulnak. Ég veled.

      17Ne fizessetek senkinek rosszal a rosszért. Arra legyen gondotok, ami minden ember szemében jó. 18Ha lehetséges, amennyire tőletek telik, éljetek minden emberrel békességben. 19Ne álljatok bosszút önmagatokért, szeretteim, hanem adjatok helyet az ő haragjának, mert meg van írva: „Enyém a bosszúállás, én megfizetek” - így szól az Úr. 20Sőt, „ha éhezik ellenséged, adj ennie, ha szomjazik, adj innia; mert ha ezt teszed, parazsat gyűjtesz a fejére.” 21Ne győzzön le téged a rossz, hanem te győzd le a rosszat a jóval.

      Törlés
    5. Úgy látom, hogy még mindig nem érted. Ez a blog több, mint száz ember negatív tapasztalatai alapján készül, mely emberek kisebb-nagyobb mértékben sérültek a KME-ben. Ha a KME egy kutya lenne, kitennénk a "harapós kutya" táblát, és a dolog el lenne intézve. Hozzá kell tennem, ez igen alattomos kutya lenne, a legtöbb embert csak azután harapná meg, hogy elnyerte a bizalmát.
      De egy gyülekezetre nem lehet kitenni a harapós-táblát, hanem el kell magyarázni, hogyan és miért ártalmas.
      Ebben sem bosszú, sem bármiféle rosszindulat nincs.
      Az életedre sok boldogságot kívánunk, természetesen.

      Törlés
  8. A nevemet pedig önvédelemből nem írtam oda, mert gondolom akkor rólam is kreálnád a kis szaftos bejegyzéseket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tiszteletben tartom, hogy nem írtad oda a nevedet. Én is védelemből nem írtam ki X nevét, mert tudod a KME a múltban megjelölgette az embereket sokszor minden ok nélkül. És úgy, hogy ezek az emberek nem is tudtak róla. Később erről is fogunk bőven beszélni.

      Törlés